Höghus Låghus Dårhus
- Imperiet
Key: auto auto ·
Orig: auto ·
Capo:
·
Time: 4/4 ·
check_box_outline_blankSimplify
chord-pro
www.khmerchords.com/chords/529879
There was a formatting error in your song. Please check for missing brackets or invalid structure.
Vers 1
E B
Jag stinker bortslösade timmar
A E
Mina vänner luktar uppgivenhet
B
Nere i centrum snackar de om bilar
A E
Och fotboll och fyllor och dealar
B
Tippar och hoppas på att göra ett lyft,
A E
och slippa vara där man egentligen är
B
Rulltrappan och hissen är det
A E
enda som går uppåt här
Stick
E A E
Bland höghus och låghus och dårhus
Vers 2
E B
I pensioghettot går de levande döda,
A E
där ber de sin sista bön
B
Hoppas att kanske nångång till slut
A E
det hittar en släkting hit ut
B
Och ungarnas skrik från gatan
A E
är det enda tecknet på liv,
B
förutom gänget utanför tobaksaffären
A E
som är fulla och drar runt i en bil
Refräng
E B A
och allt är som vanligt hos de ensamma
Vers 3
E B
Kärringar med matkassar från Metro
A E
skyndar hem till spisen och barnen
B
TV:n står på, lyser upp det grå rummet,
A E
hon undrar om hon långsamt blir galen
B
Hon tänker på hettan som fanns hos dem förr,
A E
en orkan har blivit en bris
B
Han sätter på videon istället för mig,
A E
hennes tårar fryser till is
Refräng
E B A
Och allt är som vanligt hos de ensamma
Vers 4
E A
Ungarnas skrik från ingentinggatan
E A
är det enda som händer, på de hopplösas gränder
E A
På söndag ska bilarna tvättas för satan
Refräng
E B A
Så allt blir som vanligt hos de ensamma











